31 mei 2022

Scholingsbijeenkomsten in Kampen

Foto: SP Kampen / Kampense SP'ers volgen scholing

In mei organiseerden de SP-afdelingen Kampen en Zwolle samen een serie scholingsbijeenkomsten met als onderwerp 'politieke basisvorming'. Een interessante en leuke manier voor onze leden om kennis te maken met de SP én met elkaar!

26 april 2022

1 mei - Dag van de Arbeid

Foto: SP Kampen / SP'ers plakken posters in bij station Kampen voor 1 mei

Aanstaande zondag is het de Dag van de Arbeid! Dit kennen wij niet alleen in Nederland, maar in een groot deel van de wereld is de Dag van de Arbeid een belangrijke dag. In veel landen is de Dag van de Arbeid een officiële, doorbetaalde feestdag. In België wordt het zelfs ‘Feest van
de Arbeid’ genoemd! In Nederland is dit nog niet het geval, maar ook in Nederland was er (tot de coronacrisis) elk jaar op 1 mei een grote bijeenkomst in Amsterdam waar wij samenkwamen om te strijden met en voor iedereen die werkt. Nu kunnen we voor het eerst sinds het begin van de coronacrisis weer samenkomen op de Dag van de Arbeid, dit jaar in Utrecht.

20 september 2021

SP Kampen steunt de Onmisbaren

Foto: SP Kampen / Posters voor de Onmisbaren bij het oude station van Kampen.

De Onmisbaren zijn de mensen die ons land draaiende houden in tijden van crisis, de mensen met de 'cruciale beroepen'. De schoonmakers, vuilophalers, zorgmedewerkers, leraren, buschauffeurs, vakkenvullers, werknemers in de voedselindustrie. Ze zijn cruciaal, toch hebben juist zij vaak toch een bescheiden salaris, een hoge werkdruk en veel onzekerheid. Dat moet anders!

12 september 2021

SP Kampen demonstreert mee op het woonprotest

Foto: SP Kampen / Kampense SP'ers demonstreren voor aanpak van de wooncrisis

In Nederland heerst een ongekende wooncrisis. Huren rijzen de pan uit, nieuwbouw is voor veel mensen onbetaalbaar en woningen voor gewone Nederlanders worden door beleggers weggekaapt. Honderdduizenden mensen zitten zonder (geschikt) huis en het aantal daklozen is na tien jaar Rutte verdubbeld!