Succes: Het Cruyff Court gaat weer open!

17 augustus 2023

Succes: Het Cruyff Court gaat weer open!

Foto: Niels van Dijk

Daar stonden we in de ochtend, vol spanning te wachten. Sonja wist al waarover gesproken zou worden, maar het bleef toch spannend. Het was wat fris, maar de bewoners van Brunnepe zagen er tiptop uit. Binnen in het gemeentehuis hadden we een voorbespreking; je kon aan alles voelen dat iedereen vastberaden was. Vooral Sonja was goed voorbereid en wist precies wat ze van de gemeente wilde.

De ambtenaar van de gemeente kwam ons ophalen en leidde ons naar de kamer van de burgemeester. Daar namen we plaats en begonnen we aan een goed gesprek. Al snel werd duidelijk dat de gemeente Kampen het Cruyff Court weer open wilde hebben. Er waren wel juridische obstakels, maar waar een wil is, is een weg.

De ambtenaar en Sonja zaten al snel op één lijn, maar Teun had nog wat twijfels. Vooral over de verantwoordelijkheid, maar ook zeker over de veiligheid. Iedereen was het eigenlijk wel eens over het belang van veiligheid. Er zijn korte lijnen met de gemeente en de politie, dus dat was geen probleem meer.

Het resultaat van de bespreking was een mooi begin. De bewoners van Brunnepe zorgen ervoor dat er tijdens de activiteiten altijd minimaal twee volwassen toezichthouders zijn. Dat zij het court kunnen openen en sluiten op de afgesproken tijden. De sleutels worden altijd netjes ingeleverd. Als er klachten zijn, worden de verantwoordelijken direct aangesproken.

Officieel wordt het Cruijff Court heropend op maandag 21 augustus om 19.00 uur. De wethouder komt de opening verzorgen en ook een balletje meetrappen. Op korte termijn zullen we evalueren en dan bekijken hoe we verdergaan, want het Cruijff Court MOET OPEN BLIJVEN!